Každý z nás se jednou za čas střetne se stresem a ačkoli jsme si jeho přítomnosti vědomi, nemůžeme se ho jakkoli zbavit. V práci mě čeká důležitá schůzka. V létě cesta letadlem, které se obávám raději 2 měsíce předem. Ke všemu je nyní pro mnoho studentů období maturit a ať děláme, co děláme, nervozita nechce odeznít.

Stres rozhodně není příjemný pocit a je potřeba se ho účinně zbavovat. V opačném případě může vést k oslabení imunity, ke zvýšení krevního tlaku, depresím a dalším problémům. Způsobů jak se stresem bojovat je mnoho, ať už fyzická aktivita, dovolená nebo uvolňující mindfulness. Další cestou je malá změna našeho jídelníčku. Stačí začít jíst pár z níže uvedených jídel a to i mimo stresovou zátěž. Výsledky se brzy dostaví.

1. Špenát a kapusta

Špenát a kapusta jsou skvělým způsobem jak zahnat stres. Mimo to obsahují vitamín K, který pomáhá zlepšovat paměť a schopnost přemýšlet.

2. Avokádo

Avokádo obsahuje téměř 20 vitamínů a minerálů. Přispívá k produkci hormonu štěstí, dopaminu a noradrenalinu. Tyto hormony regulují naši náladu, spánek a chuť. Což je velice důležité, pokud chceme snížit stresovou hladinu.

3. Borůvky

Borůvky obsahují mnoho antioxidantů a právě proto jsou někdy vnímány jako jedno z nejzdravějších jídel na světě. Obsahují vitamín C a K a mangan. Pomáhají jak se stavbou kostí, tak se snížím stresu. Mimo to jsou velice chutné a u mě jasnou volbou.

4. Hořká čokoláda

Čokoládu zná jako účinný recept jistě každý z nás. Skutečný efekt má ale právě ta hořká. Obsahuje rovněž mnoho antioxidantů a dalších látek, které pomáhají snížit krevní tlak a především stres.

5. Ovesné vločky

Obsahují speciální druh antioxidantů, který snižuje krevní tlak, rozšiřuje krevní cévy a odbourává stres. Jako bonus pomáhají redukovat hladinu cholesterolu. Vločky jsou skvělým začátkem dne, a když je zkombinujete s borůvkami, máte chutnou snídani a den bez stresu zaručený!

6. Česnek

Česnek nejen na upíry, ale i na stres. Opět obsahuje mnoho antioxidantů a skvěle ochutí vaše jídlo.

7. Ústřice

Ústřice jsou velice bohaté na zinek, který je pro naše tělo důležitý. Zinek bývá spojován s úzkostí a ústřice zinku obsahují opravdu mnoho. Stačí tedy jedna ústřice do jídelníčku a můžete být v klidu.

8. Losos

Rybí tuk obsahuje Omega-3 mastné kyseliny, které pomáhají bojovat proti úzkosti a snižují riziko deprese. Když si občas dáte lososa, vaše tělo vám bude skutečně vděčné.

9. Heřmánkový čaj

Heřmánkový čaj je skvělý způsob, jak zakončit náš den. Čaj, který obsahuje látky snižující úzkost, nám při večerním posezení rozhodně pročistí hlavu.

10. Semínka

Hořčík je skvělým pomocníkem jak zvýšit vnitřní pohodu. Slunečnicová semínka, dýňová nebo sezamová, obsahují mnoho hořčíku. Je proto skvělý nápad přidat si je do salátu, nebo jen tak zobat ke svačině.

A co pomáhá v těžkých životních zkouškách vám?

Adriana Řeháčková

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close