Lifestyle Růst

4 způsoby, jak vylepšit svou ranní pracovní rutinu

home-office-336378_960_720

Nejste spokojeni s tím, jak vaše ráno vypadá? Přemýšlíte, čím v práci začít a do ničeho se vám nechce? Tady jsou čtyři způsoby, jak své ráno pracovně zlepšit.


1. Zjištění priorit

Každé ráno je dobré udělat si NA PAPÍR seznam toho, co je potřeba během dne udělat za práci, a z tohoto seznamu si vybrat a označit 3-5 priorit, na kterých začnete pracovat jako první. Na papír proto, protože mobil nebo notebook by vás zbytečně hned ráno rozptyloval. Není třeba hned ráno číst všechny emaily.

Pokud si dokážete na papíru vyznačit 3-5 priorit, znamená to, že máte co dělat i bez pročtení novým emailů. Jakmile priority z toho seznamu uděláte, teprve pak si otevřte email a zjistěte, co nového vás čeká. Nezavalí vás tak lavina nové práce hned ráno. A s pocitem, že máte část dnešní práce za sebou, ta další půjde lépe.

Pokud jste ten typ, který si nezapamatuje vše, co je potřeba udělat, a musel by tak kvůli tomuto ráno otevřít poštu nebo diář v mobilu, raději tak učiňte večer a přepište si již večer na papír, co je třeba udělat.

2. Na začátek dne to nejtěžší

Pokud nevíte, čím začít, vždy je nejlepší začít tím nejtěžším.  Jakmile zvládnete nejtěžší práci dne, budete se cítit lépe.

Pokud totiž takovou práci budete odkládat nebo ji dokonce necháte na konec, budete muset stále na ni myslet a na tu současnou se nebudete soustředit tak, jak byste mohli. Navíc, pokud ji neuděláte na začátku, u těch méně spolehlivých z vás to může dopadnout tak, že ji odloží na další den. A mít v hlavě několik takových „strašáků“ vám neprospěje. Nedělejte si složité složitější.

3. Promyšlený plán

Máte udělat něco, co vás alespoň částečně baví? Naplánujte si práci tak, aby ta zábavná následovala po těžší. Budete se tak moci těšit na to zábavné, na to lehčí a těžší práce půjde snáz. Vytvoříte si tímto další motivaci, proč těžkou práci zvládnout.

4. Cvičením k práci bez zbytečných přestávek

Jeden ze způsobů, jak se přinutit opravdu pracovat a nedělat před prací a ani mezi prací zbytečné přestávky, je předtím se fyzicky unavit. Dr. Peter Diamandis má např. v kanceláři běžecký pás, na kterém ráno cvičí. Poté, co se dostatečně unaví, sedne si k práci a nemá sílu dělat něco jiného než má. Ani ho nenapadne jít do jiné místnosti pro něco nepodstatného nebo kontrolovat co chvíli mobil. Zkrátka je tak unavený, že cokoliv navíc mu připadá zbytečné.


banner_mine_page

Alice Kopecká

Show Buttons
Hide Buttons

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close