Ráno má obrovský vliv na celý zbytek dne. Ranní rutina do značné míry ovlivňuje v jaké náladě vyjdeme ze dveří do dalšího dne. Je statisticky doložitelné, že lidé, kteří si osvojili například zvyk po ránu cvičit a jíst ovoce či zeleninu, jsou méně náchylní k onemocnění. Po protažení a pořádné snídani se navíc všechno zdá jednodušší. Dokonce jsou podle statistik „ranní ptáčata“ v průběhu dne aktivnější než „sovy“. Následujících osm zvyků vám může pomoci nastartovat zítřejší den s úsměvem na tváři.

1. Napijte se vody s citronem

Kromě toho, že kyselost vás zaručeně probere během pár vteřin, je to také zdravé. V citronech a jejich šťávě je obsaženo spoustu pro naše tělo cenných látek, od draslíku přes vitamín C až po antioxidanty. Podle lékařů je dokonce dobré vypít sklenku vody s citronem zhruba čtvrt hodiny před snídaní, aby žaludek dokázal všechno vstřebat.

2. Zacvičte si

Existuje snad tisíc nejrůznějších cviků, které je možné praktikovat po ránu a rozproudit tak krev a protáhnout svaly. Výzkumný ústav dětské nemocnice ve Východním Ontariu dokonce ve studii sdělil, že lidé cvičící alespoň dvakrát za týden se cítí být více schopní zvládat fyzické i psychické překážky. Není dokonce výjimkou, aby i nejúspěšnější lidé vstávali brzy ráno a začali den, když ostatní ještě spí. Jan Mühlfeit mi na rozhovoru dokonce sám říkal, že vstává v půl šesté, potom cvičí jógu a běhá.

3. Odpojte se

Emaily a sociální sítě můžou počkat. Co nemůže počkat je snídaně a horký nápoj s vaším partnerem či partnerkou. Obecně vzato je nezdvořilé někomu volat před osmou hodinou ranní a po deváté večer, proč toto pravidlo neaplikovat i na zprávy, když pomalu vytlačují klasické telefonování? Bez sociálních sítí člověk neztrácí pozornost a tak stihne udělat mnohem více věcí.

4. Dejte si zdravou snídani

Častokrát se říká, že hlavní je po ránu něco sníst a ve své podstatě je to pravda. Nicméně takový chleba s čokoládovou pomazánkou vás na následující den vybaví mnohem hůře než jablko a okurka. Ze snídaně člověk těží po celý zbytek dne a tak by se neměla odbýt. Nejen tělo, i mozek se poté cítí silnější.

5. Zaměřujte pozornost na to, co právě děláte

Jestli zrovna mícháte kávu, tak ji zamíchejte nejlépe, jak dovedete. Pokud snídáte s partnerkou, tak skutečně jen snídejte s partnerkou. Toto něco jako cvičení pozornosti, tedy kdy se snažíme nebýt rušeni ničím okolo, poté pomáhá soustředit se na důležitější úkoly, které teprve přijdou.

6. Řekněte si, co dnes uděláte

Benjamin Franklin byl proslulý pro svou posedlost plánováním každého dne. Neříkám, abyste tomu věnovali několik hodin jako on, ale když si dáte pár úkolů, tak máte čeho se chytit, když zrovna nemáte co dělat. Samozřejmě že by ony úkoly měly souviset s něčím, o co se snažíte, co tvoříte či budujete.

7. Zhodnoťte, zda to dnes všechno zvládnete

Jednak není dobré naložit si moc najednou a za další prostě není možné si říci, že dnes postavíte dům, když ještě nemáte základy. Klidně po malých krůčcích, ale stále se posouvat je klíčové. Pak už jen sami musíte přijít na to, zda začít tím těžším či naopak. Zda udělat všechno za sebou, nebo si práci rozložit v průběhu celého dne.

8. Říkejte „ne“

Říkejte „ne“ všemu, co by vás chtělo vytrhnout z ranní rutiny. Není nic špatného na tom odmítnout úkol, pokud víte, že už jste příliš zaneprázdněni. Je dokonce snad i dobré vypnout alespoň na chvilku mobil a být v reálném světě bez lajků a sledujících. Hlavně se ale naučte říkat „ne“ svým lenošským choutkám a pohodlnosti.

Úspěšní lidé vědí, proč si dávají na svém ránu záležet a klidně začínají dny už kolem čtvrté nebo páté hodiny ranní. Dvě hodiny k dobru po ránu jsou totiž mnohem produktivnější než dvě hodiny večer. Jak totiž praví jedno staré rčení: „ranní ptáče dál doskáče“.

Jan Pilát

Show Buttons
Hide Buttons

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close