Inspirace Lifestyle

Jak být efektivnější? Mít plán!

Plánování je fenomén dnešní doby. Ne nadarmo. Za 24 hodin musíme zvládnout práci, povinnosti i zábavu. To není málo. Pokud nemáme jasný „plán útoku“, nemáme v souboji s časem šanci. Pokud si ovšem naplánujeme, co vše je potřeba udělat, zjistíme, jestli to lze nebo ne. Na základě priorit potom s aktivitami naložíme. Pro vytvoření nejlepšího a splnitelného plánu pomůže svatá trojice:

  1. Seznam –napište si, co všechno je potřeba udělat
  2. Časovač – aktivity seřaďte podle času a priorit od povinností po zábavu
  3. Vyřazovač – je šance celý seznam stihnout? Pokud ano – máte vyhráno. Pokud ne – je potřeba metodou priorit něco vyřadit a zapsat na zítřejší seznam

Denní plán vás nemá stresovat, ale naopak. Má vám ulehčit život. Díky němu nemusíte přemýšlet co a kdy musíte udělat, bát se, že na něco zapomenete, nebo že něco nestihnete. Nikde není psáno, že se plánují jen povinnosti. Plánujte si i večeře, nákupy, kino, hodiny jógy, lekce TRX, všechno. Dejte si každý den do seznamu jednu věc, na kterou se těšíte. Něco, co je pro vás radost.

 

Plán na dopoledne:

Vstávat!

Není nic lepšího než začít den podle představ. Pokud si rozplánujete den, ale hned ráno zaspíte, nabíráte zpoždění – a to jste ještě pořád v posteli. Budíkem se vyhnete zaspání, následných ranních zmatků, stresu a můžete se podle plánu věnovat činnostem, kterým chcete nebo musíte. Ráno dělá den, že ano.

Dobré ráno!

Pokud patříte k těm, kteří mají “pomalejší rozjezd“, není nic lepšího než se aktivně nastartovat a vylepšit si tak ráno a celý den.

  1. Běžte si zaběhat nebo se projít
  2. Zacvičte si
  3. Meditujte
  4. Zpívejte si
  5. Nachystejte si dobrou snídani
  6. Pusťte si k ranním přípravám oblíbený seriál

Zaručuji vám, že po aktivním ránu bude váš den vypadat úplně jinak. Ranní dávka energie, adrenalinu, čerstvého vzduchu nebo humoru, působí výborně nejen na tělo, ale také na mysl. A veselá mysl = půl zdraví.

„To udělám později!“

Věta, kterou jisto jistě každý občas používá. Používáme ji všichni. I když víme, že později to bude mnohem horší. Neodkládejte. Jednejte. To, co vás nebaví, naopak udělejte jako první. Nejlépe po ránu, když jste nejvíce produktivní, plní energie a zvládnete to rychleji než v pět odpoledne. Pokud ani to nepomáhá, spojte si onu povinnost s něčím, co vás baví. Udělejte si z toho výzvu. „Nepůjdu na oběd dřív, než vyřídím tenhle telefonát,“ nebo „nedám si kafe, dokud nepošlu šéfovi email.“ Hrajte sami se sebou hry. Vaše dny budou rázem nevšední a z povinností budou nakonec zábavné akce, které posunou vaši kreativitu a sebe-motivaci.

Pokud nechcete ztrácet čas nicneděláním, nechcete se dostávat do stresových situací, chcete mít i čas sami na sebe, na svou rodinu, přátele – zkuste plánovat. Buďte efektivní. Po čase budete plánovat automaticky, tím jsem si jistá. Protože plán dne je vlastně cíl. A cíl je vlastně sen. Takže denním plánem začínáte a svým životním snem „končíte“. Tak co? Už sepisujete, co potřebujete zítra udělat? Napište nám, jak a co plánujete 🙂 

 

Tereza Burdová

Show Buttons
Hide Buttons

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close