Lifestyle Osobní rozvoj

Mindfulness – jak se soustředit, udržet pozornost a žít skutečně TEĎ?

man-mountain-view

Pozornost se stává nedostatkovým zbožím a jelikož si myslím, že úspěšní lidé by měli být mimo jiné i pozorní. Chci vám ukázat způsob jak si tuto „dovednost“ osvojit.

Na začátek vám položím jednoduchou otázku: Jste schopni pouhých 10 minut absolutně nic nedělat? Nepsat, nechatovat, nesledovat televizi, nemluvit, nepřemýšlet?

Může se to zdát jednoduché, ale popravdě skutečně málokdo dokáže na pár minut denně vypnout a užívat si pouze přítomný okamžik. Jsme natolik zaneprázdněni okolními vlivy, že nejsme přítomni ve světě, v němž žijeme. Důležité chvíle našeho života nám protékají mezi prsty a bohužel to začínáme považovat za standard.
Bez telefonu v ruce s kamarádkou na kafe nepůjdeme.
Trávíme s rodinou dovolenou a přitom vyřizujeme pracovní záležitosti.
Sedíme na přednášce a v hlavě máme včerejší hádku.
A mnoho dalších situací. Nemluvě o multitaskingu
Naštěstí existuje pro dnešní dobu řešení, a tím je mindfulness.

Mindfulness:

Nebo-li všímavost – schopnost žít v přítomném okamžiku.
Jedná se o praktickou, snadno dosažitelnou a vědecky ověřenou techniku, která nám umožní žít v přítomnosti, více si pamatovat, zbavit se stresu a nebýt tak roztržitými.

Stačí vám na ni 10 minut denně a ujišťuji vás, že ovlivní celý váš život.

Jak se naučit být vnímavý:

Rozhodně nemusíte trávit hodiny v tureckém sedě a zkoušet meditovat. Stačí občas vnímat naprosto běžné činnosti. Vaši chůzi, chuť jídla které jíte, váš dech nebo třeba rytmus hudby.

Vhodnější cestou je si na 10 minut denně najít čas a zkusit následující kroky:

  1. Najděte si klidné místo bez rušivých podnětů a posaďte se, či si lehněte.
  2. Uvolněte se a začněte pomalu dýchat. Vnímejte svůj dech – výdechy a nádechy.
  3. Vnímejte jak přichází a odchází. Pokud se dostaví rušivé myšlenky, zkuste je ignorovat a opět vnímat svůj dech.
  4. Jestliže se ztratíte v myšlenkách a uvědomíte si to, opět se pomalu vraťte k vnímání výdechů a nádechů.
  5. Až se bude čas blížit ke konci, měli byste být uvolněnější než na začátku a být si vědomi přítomnosti.

Těchto cvičení existuje mnoho, ale toto z vlastní zkušenosti považuji za nejjednodušší a na začátek nejvhodnější. Pojem mindfulness je ve světě rozšířený a není problém zjistit si další informace a metody tréninku. Přeji při zkoušení a hledání mnoho úspěchů!

„Jedna z nejtragičtějších vlastností, kterou lidé mají, je to, že odkládají život na někdy. Sní o kouzelné růžové zahradě někde za horizontem, místo aby si užívali růže, které jim kvetou pod okny.“

Dale Carnegie

Adriana Řeháčková

banner_fb_share_sg_2

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close