Růst

Objevte 5 způsobů, jak získat důvěru druhých, a vytvořte tak silnou společnost

342h

Jak kdysi pronesl Stalin:

„Smrt jednoho člověka je tragédie. Smrti milionů je statistika.“

Bez ohledu na to, co byl Stalin za člověka, měl pravdu. Tragédii jednoho člověka prožíváme mnohem intenzivněji, než tragickou smrt stovek jiných.

Nevychází rozpočet firmy, zakázek je méně a v tabulkách tak přebývá 200 zaměstnanců. Propustíte je bez ohledu na to, že živí své rodiny, platí závazky a pracovali pro vás několik let. Nevnímáte je jako lidské bytosti, ale jako pouhou abstrakci. Takto silnou společnost nevytvoříte, lidé vám potřebují věřit.

Tou nejlepší cestou k dosažení je znát své lidi osobně, podat si s nimi ruku, vědět jejich jméno a mít aspoň letmou představu o jejich životě. V okamžiku kdy budete konkretizovat a grafy s čísly budou představovat skutečné osoby, vaše společnost bude mít kulturu, zaměstnanci získají pocit bezpečí a společnost bude prosperovat.

Zde je 5 způsobů, jak toho dosáhnout.


1. Nevyhýbejte se skutečným setkáním

Virtuální svět dává obrovské možnosti nalézat lidi a být s nimi ve spojení. Je to rovněž prostředek k urychlení komunikace a budování vztahů. Nicméně nepřinese nám hluboká pouta založená na důvěře. Pocity z virtuální komunikace nikdy nejsou tak intenzivní jako ty skutečné.

Stejně tak jako je živý koncert lepší, než video na internetu, je živé setkání intenzivnější než videokonference. Během skutečné interakce cítíme, že jsme něčeho součástí a to je nenahraditelný pocit. Dejte ho i svým zaměstnancům, fanouškům, kamarádům a všem ostatním, na kterých vám záleží.

2. Dodržujte Dunbarovo číslo

Chceme-li ve společnosti udržet týmovou spolupráci a kamarádské vztahy, neměl by počet zaměstnanců převyšovat limit 150 lidí. Je zjištěno, že lidé nemohou udržet více jak 150 blízkých vztahů (číslo se drobně mění u každého z nás). Jedním z důvodů je čas a druhým mozková kapacita.

Zná-li leader každého člena skupiny, zodpovědnost za jeho péči si bere osobně a vztahy ve společnosti jsou na úplně jiné úrovni a tím i prosperita práce. Rozdělte svoji firmu na menší části a udělejte z manažerů skutečné leadery.

3. Ukažte lidem smysl jejich práce

Jeden muž staví zeď. Druhý staví opevnění, které bude chránit desítky lidí. Kterého z nich baví práce víc? Potřebujeme vidět skutečný a hmatatelný dopad našeho času a úsilí, aby pro nás měla práce smysl.

Když uvidíme pozitivní dopad, získáme pocit, že to za to stojí a budeme inspirováni k usilovnějším výkonům. Skutečný leader by nám měl ukázat důležitost naší činnosti. Prohlášení, že je tato práce důležitá, nám zdaleka nestačí. Ukažte svým lidem, jak jejich práce ovlivňuje životy druhých. Ukázat, jaký prospěch z ní budou mít oni sami, nestačí.

4. Věnujte lidem čas a energii

Lásku si za peníze nekoupíš. Stejně tak loajalitu.

Všichni máme omezený čas, a když nám někdo věnuje ten svůj, aby pomohl, poradil, či se s námi jen mile pobavil, má to pro nás zpravidla větší hodnotu, než když nám koupí k narozeninám čokoládu.

Stejně tak je to ve firmách. Schopnost vůdce v případě potřeby přijít a obětovat svůj čas a energii, aby nám byl oporou, má mnohem větší hodnotu, než přidané prémie.

5. Důvěra chce trpělivost

První skvělé pocity při potkání nové osoby nám řeknou, že jsme možná našli toho pravého. Můžeme se však mýlit a není tedy správné věci zbytečně uspěchat.

Žijeme sice ve světě netrpělivosti a jsme zvyklý dostávat to, co chceme, kdy to chceme. Příroda však takto nefunguje a k tvorbě kvalitních pout je potřeba čas. Dejte ho i svým zaměstnancům, kolegům, přátelům a novým láskám. Každý z nás brzy zjistí, zda zde existuje kruh bezpečí


Adriana Řeháčková

Show Buttons
Hide Buttons

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close