Inspirace Podnikání a byznys Růst

Online marketér Pavel Tlapák – dělat co nás baví, to je cesta k úspěchu

Od tří let hrál se starším bratrem na počítači. V deseti letech začal programovat podle návodu z vysokoškolské učebnice. V šestnácti už dostal první zakázku. V osmnácti se kromě grafiky začal více zajímat i o kódování a programování, takže byl schopen zastřešit celou dodávku webu. Postupně prohluboval své znalosti a začal se zajímat o to, proč se některým webům nevede. A tak se z Pavla Tlapáka stal kromě kytaristy online marketér.

Na vysoké škole se zajímal víc o počítače než o holky, říká s úsměvem. Později už bez úsměvu dodává, že některé projekty se začaly brzo bortit, což pro něj jako studenta, který byl zvyklý na pěkný příjem, byl šok. To ho přimělo přemýšlet trochu jinak a položil si klíčovou otázku “Proč to tak je?” Ta ho dostala k online marketingu, kterému se začal věnovat do hloubky. Získal pozici SEO specialisty ve společnosti Webový Servis, kde už jako junior měl na starosti velké zakázky. “Jelikož jsem ještě neměl tolik znalostí a zkušeností, i když mě práce bavila, byla pro mě velmi náročná a stresující. Na druhou stranu si myslím, že mi to hodně dalo a potvrdil jsem si, že jediný, na koho se můžu spolehnout, jsem já sám. Studoval a sebevzdělával jsem se celé dny a noci několik měsíců. Obětoval jsem tomu veškerý čas.” A vyplatilo se. Zanedlouho Pavel převzal vedení celého online marketingového týmu, což pro něj byla další výzva – vést a motivovat kolegy ke skvělé a efektivní práci. “To nebylo nic pro mě. Přerostlo mi to přes hlavu, neměl jsem ze své práce radost, nic se mi nechtělo. Neměl jsem co a od koho se učit. Cítil jsem, že jsem vyhořel. Chtěl jsem se vším skončit. Teď když na to vzpomínám, myslím, že mi tenhle “pád” ohromně pomohl.”

paT

Myslel jsem si, že už všechno vím a znám. Že už se nemám co naučit, kam se posunout. Naštěstí jsem si brzy uvědomil, že člověk jen neví, že neví.

Krátce na to ve společnosti H1.cz hledali online marketingového specialistu se zaměřením na SEO. “To pro mě byla obrovská šance a nová cesta, kterou jsem přijal. Pracoval jsem na třípětinový úvazek s kolegy, kteří byli na stejné úrovni jako já, takže jsme posilovali know-how a všichni se společně rozvíjeli, což mě neskutečně bavilo, motivovalo a posunovalo. V H1.cz jsem měl tak skvělý pracovní kolektiv, že si myslím, že takový už nikdy nikde nebude. Přesto jsem se rozhodl odejít a přejít na volnou nohu.”

V roce 2015 se Pavel stal freelancrem. Do půl roka měl naplněnou kapacitu a už musel zakázky odmítat. To ho vedlo přemýšlet o tom, jestli si nezaloží svou vlastní agenturu. Nezaložil.
“Chci nabízet jinou službu, než nabízí agentury. Většina agentur nabízí službu přes agenta, nebo obchoďáka. Reálnou práci ale nakonec dělá někdo, kdo s klientem vůbec nepřišel do styku, tudíž neví, kdo klient je a jak celý jeho byznys funguje. Jako freelancer zaručuji přímý kontakt s klientem, pochopení a ztotožnění se s jeho byznysem.“

A to všechno děláte sám?

“Nee, nemůžu být na deseti místech zároveň a ani nemůžu být specialista na všechno, takže spolupracuji s externisty a mám teď i dva nové internisty specialisty. Já jsem stále ale hlavou projektu a za kvalitu výstupů ručím přímo svým jménem. “

Jak získáváte klienty?

“Klienti spíš získávají mě (smích). Ve většině případů mě kontaktují na základě doporučení od stávajících klientů. Jinak mě klienti mohou kontaktovat přes můj web.”

Žijete někdy bez počítače? 

“Na začátku jsem to nedokázal. Pracoval jsem z domu, takže jsem byl prakticky pořád v práci. Zároveň to bylo i velmi neefektivní, protože mě domácí prostředí od práce rozptylovalo. Proto jsem si pronajal kancelář v nově otevřených krásných prostorech doma v Pardubicích. Nastavil jsem si sám pro sebe pravidla, podle kterých se řídím. Do práce chodím na devátou. V pět končím, zavírám notebook, email a mimo jiné mám vypnutá všechna upozornění na volání i emaily. To mi pomohlo získat volný čas.”

Skoro každý víkend Pavel hraje s kapelou na celovečerních akcích. Každou neděli večer ještě hraje improvizační divadlo. “Hrát mě baví. Pomáhá mi to v projevu, v kreativitě, ve vystupování, mluvení. Má to pro mě obrovský přesah i do profesního života. V týdnu chodím do fitka a rád cestuju. Výhodou je, že si můžu vzít notebook a pracovat odkudkoliv. To je velká svoboda.”

Celý leden Pavel strávil se skupinou marketérů na Bali. “Splnil jsem si sen, protože od chvíle, kdy jsem četl knížku Muž, který chtěl být šťastný, se pro mě Bali stalo jakýmsi magickým místem. Mé očekávání bylo naplněno a nejradši bych takhle na leden vyjížděl za teplem každý rok.”

V Pavlově “to-do-listu” je kromě dalších cest také psaní a přednášky. Už nyní přednáší pro malé, střední firmy a skupiny na témata online marketingu. Předávat informace a inspirovat Pavla naplňuje a do budoucna by se chtěl zaměřit ještě na videa, články a workshopy o e-shopech a celkově o tom, jak být úspěšný na webu. Na Pavlovy články se můžete těšit i ady, ve Světě Úspěšných.

V minulosti jsem si říkal, co všechno se ještě musím naučit, co si ještě musím přečíst, abych byl připravený. Jsem puntíčkář. Myslel jsem si, že abych něco mohl začít, všechno musí být perfektní. Praxí jsem došel k tomu, že je nejlepší prostě začít a ladit to v běhu. Nečekat na to, až to bude dokonalé, protože to nejspíš nebude nikdy. O tricích a tipech jak získávat zákazníky z internetu, nebo jak udělat, aby váš e-shop vydělával, již brzy tady – ve Světě Úspěšných.

Tereza Burdová

Show Buttons
Hide Buttons

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close