Cesta k úspěchu HR a lidský potenciál

Rozvíjet mladé talenty se firmám vyplácí. Proč?

women-1209678_960_7d20

Mladí lidé postupně dorůstají do produktivního věku a stávají se hlavními segmenty na trhu práce. Podle globálního průzkumu společnosti ManpowerGroup budou v roce 2020 tvořit mileniálové (lidé narození mezi lety 1986 a 1995) a generace Z (1996 do současnosti) více jak polovinu pracovní síly. S novými generacemi přicházejí změny, a to změny především v pohledu na kariéru, zaměstnání a také na očekávání zaměstnanců od zaměstnavatelů. Mileniálové vnímají zaměstnání jako cestu ke zdokonalování sebe sama než jako místo svého konečného určení.

Mladí lidé formují trh práce velmi radikálně. Ve srovnání s předchozími generacemi se projevuje jiný způsob uvažování. Ačkoli mileniálové preferují peníze, jistotu a volný čas jako důležité aspekty práce, je pro ně klíčová spolupráce se skvělými lidmi, flexibilita a také kontinuální rozvoj dovedností a podpora a uznání toho, že se chtějí učit stále nové věci.

Je třeba, aby zaměstnavatelé uznávali a odměňovali učenlivost. Musejí ji podporovat, aby předcházeli ztrátě nebo nedostatku kriticky potřebných kompetencí. (zdroj: Mileniálové a kariéra: Vize 2020, ManpowerGroup)

Globálně se hovoří o éře tzv. „talentismu“, což je doba, ve které firmy dosahují úspěchu spíše díky talentu lidí než prostřednictvím kapitálu. Soustředění se tedy přesouvá od finančních zdrojů k lidským zdrojům. A na tomto poznatku by měly aktivní a růstové společnosti stavět svou personální strategii a programy talent managementu.

Výchova a rozvoj talentů, kteří jsou vůči firmě loajální a zůstávají dlouhodobě její součástí, představují velkou konkurenční výhodu. Navíc průzkumy ukazují, že mladí lidé se rádi na svém rozvoji podílejí také finančně a časově. Tzn. že do tréninku, školení a dalších forem vzdělávání rádi investují i část svých financí a jsou ochotni se takových aktivit účastnit ve svém volném čase. A to je ta nejlepší cesta k angažovanosti a loajalitě zaměstnanců, jakou si může chytrá a úspěšná firma zvolit. Rozvíjet loajální mladé talenty se firmám rozhodně vyplácí ve vyšším výkonu zaměstnanců, jejich sebemotivaci a zápalu pro práci, což se projevuje v dlouhodobé udržitelnosti či zlepšení obchodních výsledků a také ve vyšší atraktivitě firmy pro další potenciální zaměstnance.

Pokud byste se chtěli zeptat, jak nastavit optimální talent management strategii, napište nám do GROWINGPEOPLE, rádi si na vás uděláme čas. Kontakty najdete na našem webu www.growingpeople.cz.


Pokud vás zajímá, jak v sobě jednou provždy probudit tolik potřebnou odvahu a chcete si přečíst inspirativní příběhy osobností, které samotnou odvahu našly a využily ve svůj prospěch, čehož důkazem jsou jejich reálné výsledky, neváhejte si objednat naše nové v pořadí již 4. vydání magazínu Světa Úspěšných, který je i tentokrát plný exkluzivního obsahu.

Tomáš Barčík

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close