Uncategorized

Vojtěch Bajer: Každý den se po práci věnuji podníkání

57
Jan Pilát
Napsal Jan Pilát

Inovativní produkty a služby jsou vždy potřeba. V současné době trh nelační snad po ničem jiném tolik jako po alternativních a efektivnějších postupech. Vždy je nám proto ctí, když můžeme v magazínu dát někomu, kdo přišel s novým postupem či produktem, prostor. Protagonistou článku je Vojtěch Bajer, mladý podnikatel z Nového Jičína a otec systému, který by šel v kostce popsat jako reklamní systém pro Instagram.

Móda a sociální sítě

„Začalo to vlastně e-shopem s oblečením a poté jsem se postupně přesunul k mé agentuře Instagain, v niž pomáháme lidem získávat potenciální zákazníky a sledující na této sociální síti,“ vypráví mladý podnikatel o svých začátcích.

„Když jsem prodával oblečení, tak jsem si všiml, že hodně letí Instagram. Zároveň jsem zjistil, že když na Instagramu sledujete lidi, které zajímá podobný obsah, jako vy tvoříte, je velká šance, že určité procento vás začne sledovat nazpět,“ vysvětluje Vojta princip Instagainu.

Možnosti jak službu zacílit jsou různé. „Můžeme si vybírat podle hashtagů a nebo podle účtů, které by měla cílová skupina sledovat.“ Jedná se vlastně o první automatický reklamní systém na této sociální síti v našich končinách. Navíc je nutné podotknout, že se jeho tvůrci museli vypořádat se mnoha limity, které Instagram má, jako je například omezení počtu sledovaných účtů za určitou časovou dobu.

Od počítačových her k podnikání

„Když mi bylo asi dvacet čtyři, založil jsem internetový obchod s oblečením.“ Podnikatelská kariéra se prý zpočátku odvíjela od počítačových her. Ty dříve mladý podnikatel živě streamoval na internetu. Oblečení si proto chtěl vyrobit hlavně jako svou značku či „merch“. „Dalo by se říci, že to byl vlastně trošku krok vedle, investoval jsem do toho nějaké peníze a ty se mi nevrátily. Na druhou stranu jsem se přes to dostal k tomuhle.“

„Každý den po práci se věnuji podnikání.“

„Mysleli jsme si, že vlastní gró udělají programátoři. Oni ho vlastně i udělali, ale potom jsme zjistili, že podnikání není jen o produktu, ale převážně o jeho propagaci. Instagain založil společně s Petrem Kahánkem. Teď vlastně každý den několik hodin po práci vyřizuji účty, faktury a prostě administrativu…“ popisuje svůj současný pracovní den.

„Výhoda toho co děláme je, že nemusíme investovat do reklamy. Naší metodou získávání klientů je to, že na Instagramu propagujeme sami sebe.“ Je však jedna věc, kterou by Vojta na svém podnikání změnil: „mě jen mrzí, že jsem nezačal dřív s něčím. Vlastně až když člověk začne něco dělat, tak se přes to většinou dostane k něčemu dalšímu.“ Vojtěch Bajer před nedávnem dokončil státnice a současně se plánuje v budoucnu zbavit obchodu s oblečením, stejně jako: „na čem teďka pracujeme je webová aplikace, kde si lidi budou moci zkusit nastavit strategii na propagaci Instagramu podle sebe.

Závěrem se ptám, zda nemá protagonista článku vzkaz pro čtenáře úspěšných: „Čtenářům bych vzkázal ať začnou co nejdřív něco dělat, může to být úplně cokoliv, ale později za to budou rádi a třeba je to taky navede k něčemu, tak jako mě.“

Jan Pilát

Show Buttons
Hide Buttons

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close