Do založení firmy vložili před čtyřmi lety všechen svůj čas, energii i peníze. V době krize dokázali nepravděpodobné a dnes Peter Kóša a Tomáš Čmelík stojí v čele prosperující společnosti, která dává práci více než 40 lidem a je dvojkou na českém trhu.

Slevoking se specializuje na pobytové balíčky a cestování, nemusíte se tak při projíždění jejich stránek probírat nabídkami na lety balonem či kuchařské kurzy. Nic jiného než cestování zde nenajdete. Lidé ve firmě věří, že je nejlepší zaměřovat se jen na jeden produkt a o to lépe a kvalitněji jej nabízet. Tato koncepční strategie očividně funguje, se Slevokingem jelo na dovolenou už více než 422 980 lidí, portál má obrat přes 679 milionů, téměř 750 obchodních partnerů a během posledního roku zažil 92% nárůst.

Na začátku neměli Peter Kóša a Tomáš Čmelík za zády investora ani vypracovaný byznys plán. Měli pokoj 2 x 2 metry, který používali jako kancelář, dva staré počítače, jeden telefon, tiskárnu a odhodlání prorazit. Také měli kamaráda Lukáše Fecka, šikovného programátora, který se k nim připojil a vytvořil systém, na němž celý portál běží. „Začátky byly opravdu krušné a byl to velký risk. I když to bylo neskutečně náročné, prostě jsme to nevzdali, dřeli jsme a vytrvali,“ vzpomíná Peter.

1000

Zakladatelé vnímají spolupráci s hotely jako oboustranně výhodnou.

Na rozjezd firmy padly všechny úspory, Tomáš dokonce prodal motorku, aby společnost udržel v chodu. „Měli jsme finance na chod firmy zhruba tak na 3 – 4 měsíce. Často jsme v kanceláři pracovali až do rána, pak se pár hodin prospali a znovu se do toho pustili. Dokonce jsme měli na minutu přesně spočítanou cestu k nejbližšímu rychlému občerstvení,“ přibližuje první měsíce Tomáš.

Zaplnili volné místo na trhu

Průlom se podařil díky letní a vánoční sezoně, která pomohla s prodeji, ale také díky rozhodnutí prodávat pobyty v Maďarsku, které Slevoking pro české dovolenkáře znovu objevil. „Představovalo velkou díru na trhu a zároveň naši velkou konkurenční výhodu – žádný z ostatních portálů se na Maďarsko nezaměřoval. To bylo to, co zafungovalo,“ tvrdí Peter. V současné době se Slevoking snaží stejným způsobem proniknout do Polska a přiblížit českým zákazníkům spoustu zapomenutých polských klenotů.

Velkou pomocí při budování firmy byly podle zakladatelů také jejich vlastní vysoké ambice  spolu s přizpůsobivostí a schopností vnímat rady i doporučení. „Dokázali jsme velice rychle reagovat na podněty, které jsme dostali z okolí. Byli jsme pružní a osud nám přivál do cesty správné lidi, kteří usměrnili naše kroky,“ hodnotí Tomáš. Tak začala z prvotního nápadu růst stabilní společnost.

3

Podle Tomáše se tvrdá práce vyplatila

Udělat luxus dostupnějším

Když se řekne „slevový portál“, většina lidí si představí nepříliš kvalitní hotel za co nejmenší cenu. Ve Slevokingu se však rozhodli jít jinou cestou. V jejich nabídce naleznete mnoho čtyřhvězdičkových hotelů, všechna nabízená ubytovací zařízení navíc ověřují. „Díváme se na recenze uživatelů, zjišťujeme, zda nejsou v insolvenci, snažíme se o to, aby klient nedoplatil na nízkou kvalitu nabízených služeb. Pracujeme tak, aby nám zákazníci důvěřovali, aby si byli jisti, že u nás najdou jen dobré nabídky,“ říká Tomáš. Mnoho hotelů sami zaměstnanci Slevokingu osobně navštěvují, zkoušejí služby, zveřejňují vlastní fotky a videa.

4

Slevoking je loajální a důvěryhodný partner. Také si velice ceníme toho, že nespolupracujeme jenom na dálku, ale shledáváme se také osobně,“ uvádí Orsolya Grág, manažerka hotelu Borostyán Med ****.

5

So portálom Slevoking spolupracujeme už dlhšie obdobie a môžem konštatovať, že sa jedná o stabilného partnera vo všetkých ohľadoch. Spôsob komunikácie s vedením spoločnosti, vizualizácia ponuky a komfortný systém rezervácii pre klienta, pravidelné a bezproblémové zúčtovanie pobytov náš zväzok iba upevňuje. Na druhej strane, nás hotelierov zaväzuje nepoľaviť v nastavených štandardoch a prípadne len zlepšovať služby a byť tak dobrým partnerom aj pre druhú stranu,“ říká Ing. Juraj Šumichrast, manažer hotelů Harmónia a Alegro, Piešťany.

Vysoká kvalita ubytování se však nepromítá na ceně. Ta zůstává příznivá, aby na luxusnější dovolenou mohli jet například i rodiny či senioři. „Je to win-win pro oba světy. Hoteliér získá vysoký, ale především pravidelný, počet zákazníků, které si nedokáže získat sám. Navíc hotelům nevznikají naší spoluprací žádné náklady na marketing. Zákazníkům zase garantujeme, že získají pobyt za nejvýhodnější možnou cenu na trhu. Takže jsou spokojeni všichni,“ popisuje Peter.

Tým Slevokingu se setkává i mimo prostory kanceláře

Tým Slevokingu se setkává i mimo prostory kanceláře

A jsou spokojení i zaměstnanci?

Slevoking sídlí v Brne a v současnosti je nejrychleji rostoucím slevovým portálem. „Naše týmy jsou sehrané party mladých lidí, kteří v první řadě chtějí ve své práci vidět smysl. Největší výzvou nás všech je možnost posunout firmu zase o kousek dál,“ vysvětluje obchodní ředitel Slevokingu Jiří Šterc.

Velmi důležitá je pak nejen kvalita nabízených hotelů, ale také kvalita práce. „V první řadě se snažíme přijímat kvalitní lidi. Když máte fajn kolektiv šikovných lidí, tak je vše jednodušší,“  líčí Tomáš.

Zaměstnanci si na Slevokingu pochvalují moderní pracovní prostředí.

Zaměstnanci si na Slevokingu pochvalují moderní pracovní prostředí.

Budoucnost vede vzhůru

I přesto, že se Slevokingu v současné době daří, jeho majitelé plánují stále přistupovat k práci nejen zodpovědně, ale také skromně a s pokorou. Chtějí i nadále tvrdě pracovat a posouvat hranice. Firma se navíc už od svého vzniku podílí na charitativní činnosti v rámci projektu „Slevoking pomáhá“. K dnešnímu dni se díky zákazníkům firmě podařilo vybrat přes 841 691 Kč, které financovaly například léčbu postiženého Filípka, dětský domov či různé útulky a nadace pro zvířata.

Chceme vytvářet firmu, která na jednu stranu nabízí mladým a šikovným lidem práci, a na stranu druhou je tu pro zákazníky. Těm zase dáváme možnost více cestovat do míst, na která by třeba normálně neměli peníze. Mohou tak objevovat nová města, trávit čas s rodinou nebo jen odpočívat. Chceme se ještě hlouběji specializovat v oblasti cestovního ruchu, rozšiřovat portfolio produktů a stále zvyšovat úroveň našich služeb. V tom vidím naši cestu. V tom vidím smysl,“ uzavírá Peter.

Patrik Šimon

banner_web_popup

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close